سپتامبر 29, 2022

پنج مرحله از خواندن توسعه

[ad_1]

یادگیری به عنوان خوانده شده نیست فقط اتفاق می افتد. آن را باید آموخت از طریق سیستماتیک و سازمان یافته آموزش. خواندن یک مهارت است که بر ساخته شده است و از طریق مراحل و یک فرآیند مداوم است.

اگر یک مرحله از مطالعه, توسعه بوده است, آموخته, دانش آموزان دست و پا کردن در خود توانایی خواندن آن نیز تاثیر می گذارد, مهارت های نوشتن خود را. آن را ضروری است که معلمان را برخی از دانش آموزان به طور کامل درک هر مرحله از خواندن/نوشتن فرایند قبل از حرکت بر روی سطح بعدی.

ژان Chall مشهور جهان خواندن کارشناس و روانشناس برای پنجاه سال گذشته و استاد بازنشسته دانشگاه هاروارد به نقل از او پنج مرحله از خواندن توسعه زیر:

قبل از خواندن مرحله:

Unsystematic تجمع درک در مورد خواندن بین پیش دبستانی و مهد کودک.

مرحله 1:

اولیه خواندن یا رمز گشایی مرحله (نمرات 1-2; سنین 6-7 )

دانشجو مرکزی وظیفه آموزش خودسرانه حروف و ارتباط آنها با قطعات مربوطه از کلمات گفتاری. یادگیرنده بدست دانش در مورد خواندن. دانش صدا و پژواک.

مرحله 2:

تایید تسلط Ungluing از چاپ Automaticity مرحله (grades 2-3; سنین 7-8)

تحکیم آنچه آموخته بود در مرحله 1. نیاز به خواندن بسیاری از آسان و آشنا کتاب برای رشد و نمو خواندن. افزایش تدریجی در عملکرد و تفریحی خواندن. استفاده مشترک از بازال خوانندگان. کاربردی خواندن مهم – منطقه محتوای متون – در اینجا که در آن ما در تلاش ما برای آماده سازی دانش آموزان ما. طیف وسیعی از امکان تفریحی خواندن را افزایش می دهد.

مرحله 3:

خواندن برای یادگیری جدید مرحله: مرحله اول (نمرات 4-8; سنین 9-13)

خوانندگان نیاز به دانش قبلی خود را به خواندن. کودکان به دست آوردن حقایق است.

مرحله 4:

چند ديدگاه مرحله: (دبیرستان; سنين 14 تا 18)

باید شامل آموزش خواندن/مهارت های مطالعه و خواندن استراتژی برای موفقیت است.

مرحله 5:

ساخت و ساز و بازسازی صحنه: دانشگاه; سنین 18 & up)

سواد آموزی بزرگسالان باید استرس کسب مهارت های مفید به شرکت کنندگان و توانایی اعمال این مهارت ها.

این پله مراحل خواندن توسعه است. آنها بر ساخته شده و با صعود به عنوان دانش آموزان رشد در توسعه سواد. گاهی اوقات دانش آموزان گیر در یکی از مراحل. این کار من به عنوان یک با سواد و متخصص برای “رها کردن” آنها را به طوری که آنها می توانید حرکت بر روی مرحله بعدی و فراتر از آن توانمند سازی آنها برای تبدیل شدن به enthuiastic خوانندگان و نویسندگان.

Copyright © 2006 توسط پاملا آبجو. تمام حقوق محفوظ است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.